„Matricát mindenhova”
A
Burn energiaital a világ 80 országában kapható, Magyarországon 2007-ben debütált. Mint terméket, a Coca-Cola energiaitalát fekete dobozon izzó lángnyelvek nemcsak hogy egyértelműen megkülönböztetik és könnyen beazonosíthatóvá teszik, hanem sugallják a márka filozófiáját is. A Burn azt a tüzet szimbolizálja, amely inspirálja és kreativitásra serkenti fogyasztóit. A márka aktív szerepet vállal az extrém sportágak és zenei események támogatásában. A Burn energiaital fogyasztói promóciójában azok, akik egyszerre kettőt vásároltak, egyedi Burn matricát kaptak ajándékba. A promóció országosan, de kizárólag a kisboltokban volt elérhető. A márka látványvilágát megjelenítő matricák tervezésére 12 grafikust és művészt - köztük minket - kért fel a Burn csapata. A cél az volt, hogy látványvilágban, méretben és formában egyaránt különleges tervekkel álljunk elő, amelyeket a fogyasztók szívesen gyűjtenek és ragasztanak ki.
Ötlettől a megvalósításig
A tervezésnél több kiindulási pontunk volt. Egyrészt a célcsoportra jellemző, stílusos, laza, streetart - közeli elemek használata, továbbá a márkanév nyújtotta lehetőségek, harmadrészt pedig a Burn szó jelentésének transzformálása. Több típusú tervet, skiccet, rajzot készítettünk, amelyek egyenként és együtt is ütősek. A tervezés végeredménye egy strapabíró vinyil matrica lett, amit a vásárolt italok mellé ajándékként kaptak a fogyasztók. A funkciója abszolút érvényesül: cool matricát terveztünk, amit a fiatalok szívesen kiragasztanak bármilyen felületre, saját cuccaikra, legyen az gördeszka, laptop vagy bukósisak. A matricát látják a barátok, az utca embere, posztolható és megosztható a közösségi média bármely felületén, azaz ott lehet mindenhol.
Végeredmény
A márka matrica-promóciója abszolút sikeres volt: a kampány idejét meghosszabbították és több tervünket is újranyomták. Az elkészült dizájnok a vinyil matricákon túl még pólókra is felkerültek.