„Az első benyomás mindig megatározó”
Mint minden felsőoktatási intézménynek, így a
Szegedi Tudományegyetemnek is meghatározó minden évben a felvételi időszak. Mint intézménynek, mint
piaci résztvevőnek, illetve szolgáltató egységnek folyamatosan nyomon kell követnie a körülötte lévő piacot, annak mozgását és változását. A beiskolázási
tevékenységét és az új hallgatók elérésének módszerét ezeknek a trendeknek megfelelően kell alakítania és ügyelnie kell arra, hogy az egyetem arculatához
illeszkedő, mégis mai eszközökkel szólítsa meg leendő hallgatóit. A jelenlegi felvételiző korosztály tagjai hozzá vannak szokva a gyors információáramláshoz
és annak minél gyorsabb befogadásához. Elérésük a kommunikációs szokásaik miatt elsősorban online felületeken lehetséges és jellemzően a rövid multimédiás
tartalmakat preferálják. Feladatunk, egy olyan
angol és magyar nyelvű videó elkészítése volt,
mely egy frissen felvett hallgató számára előrevetíti azokat
az élményeket és pillanatokat, melyeket át fog élni egyetemi tanulmányai során, megérkezésétől egészen a diplomája átvételéig.
Az ötlettől a megvalósításig
Város a városban – így is emlegetik a Szegedi Tudományegyetemet, mivel mintegy 24.000 aktív hallgatójával és számtalan városképi jelentőségű épületével Szeged miliőjét
jelentősen befolyásolja, a város imázsának szerves részét képezi. A város lakossága az egyetemnek köszönhetően folyamatosan frissül: évente átlagosan mintegy 7000 elsőéves
hallgató kezdi meg tanulmányait az SZTE-n. Szeged igazi egyetemi város és turisztikai úti cél. 2014-ben Szeged a 10 legjobb európai egyetemváros közé került a CondéNastTraveler
portálon – olyan más rangos egyetemi városok mellett, mint Heidelberg, Krakkó, Leuven, vagy éppen a méltán híres Oxford.
A projektet best practice elemzéseken túl egy fókuszcsoportos kutatás előzte meg, amely során jelenlegi hallgatók mondták el véleményüket, hogy mi alapján választották
továbbtanulásuk céljául a Szegedi Tudományegyetemet. A kutatás kiértékelése után arra a megállapításra jutottunk, hogy legalább annyira vonzó a hallgatóknak a város
sokszínűsége, mint az egyetemen folyó oktatási tevékenység és annak színvonala. Ez alapján építettük fel a videó koncepcióját, döntöttünk a forgatási helyszínek mellett
és terveztük meg a végső tartalmat. A videóban jelenleg az SZTE-n tanuló hallgatókkal dolgoztunk, mivel ők tudják a legjobban átadni azt az érzést, mellyel egy frissen
felvett hallgató találkozni fog, amint megérkezik Szegedre.
Igyekeztünk az egyetemet és Szegedet minél több oldalról bemutatni. Nagy figyelmet fordítottunk rá, hogy egy egyszerű és könnyen befogadható cselekményszál
köré minél több helyszínt és hallgatót vonjunk be, kiemelve a város, az egyetem, és az itt tanuló hallgatók sokszínűségét. A videó az itt tanuló hallgatók
életét mutatja be „címszavakban” a jellemző egyetemi élményekre koncentrálva, a városba érkezéstől egészen a diploma átvételéig mindössze 90 másodpercben.
A képi világ kialakítása során inkább a melegebb színeket preferáltuk melynek célja, hogy barátságos, pozitív kép alakuljon ki a városról és az intézményről
egyaránt, tovább erősítve ezzel az átadni kívánt üzenetet. A képi világon túl nagy figyelmet fordítottunk a hang kidolgozására is. A videó hangjáért
és a sound design-ért
Tóth Janó felelt. A magyar verzió narrátorának az SZTE volt hallgatóját, jelenleg az RTL Klub ismert műsorvezetőjét
Szabados Ágnest választottuk, míg az angol verzió hangját egy amerikai színésznő kölcsönözte.
Végeredmény
A elkészült film négy hónapnyi tervezés, forgatás és utómunka után nyerte el végső formáját. A 131 vágásból, maszkolásból és átkötésből
álló videó mind szakmai mind a célközönség, de még a jelenlegi hallgatók és Szeged polgárai körében is osztatlan sikert aratott.
Véleményünk szerint sikerült egy felsőoktatási intézmény számára egy az eddigiektől merőben eltérő stílusú videót készíteni úgy,
hogy mégis tartalmazza azokat az üzeneteket, melyek egy továbbtanulást tervező hallgatót segíteni tudnak a döntésében.