„Let consumers become part of your team!”
Az InsightLab alapítói korábban mindannyian a 10 legnagyobb nemzetközi piackutató cég egyikénél dolgoztak. Több éves tapasztalattal a hátuk mögött döntöttek úgy: saját céget alapítanak, mert hittek abban, hogy a fogyasztói tudásnak ereje van. Ez mind a mai napig hitvallásuk is. Céljuk az, hogy a legnagyobbaktól megszokott, komplex szolgáltatásokat nyújtsák, de mindezt személyre szabottan, specifikus szakértelemmel. Ez adja egyediségüket. Hívószavaik még a kiszámíthatóság, pontosság, szakértelem, kreativitás, odafigyelés és rugalmasság. Az InsightLab arra törekszik, hogy ügyfeleik ne megbízóként dolgozzanak velük, hanem a közös munka során a marketingcsapat tagjává váljanak – ez sikerük és az eredményességük egyik kulcsa.
Ötlettől a megvalósításig
Induló cégként fontos volt számukra egy olyan vizuális megjelenés, amely egyedivé, könnyen megjegyezhetővé teszi és tökéletesen azonosítja is őket. Elvárásuk volt, hogy a számukra készülő arculat tükrözze a cég hitvallását, a szolgáltatások komplexitását, a fiatal vállalat lendületét és erejét, valamint a professzionalitást és az ügyfélközpontúságot. Ezt az üzenetet szerették volna eljuttatni az ügyfeleknek és a versenytársaknak, és ezzel a feladattal kerestek meg minket.
Jól tudjuk: ahhoz, hogy egy cég üzenetét eljuttassuk az ügyfelekhez és versenytársakhoz, rendkívül fontos szerepe van a logónak. A logó soha nem egy a sok kipipálandó tétel közül: egy cég arculatának alfája és omegája. Izgalmas, figyelemfelkeltő, megjegyezhető, azonosítja a céget és sugallja, közvetíti a cég üzenetét. Az InsightLab logója tisztult és modern, legfontosabb alkotóeleme a tipográfia. Ez a betűtípus alapvetően klasszikus és egyszerű, alátámasztja a professzionalitás üzenetét. Ezt töri meg a piros szövegbuborék és a typo - váltás a logón belül. Az InsightLab logó színdinamikája kiemelkedő, hatásos és hatékony. A piros szín nemcsak megtöri a statikus szürke - feketét, hanem lendületet ad és egyben hangsúlyoz is. A logó különlegessége, hogy egyszerre ívelt és szögletes, tehát barátságos és mozgalmas, de ezzel egy időben kifejezi a stabilitást és a biztonságot is.
A cég mottója - Let consumers become part of your team! - az egyik legfontosabb üzenet, amely amellett, hogy a logóban megjelenik, vizuálisan jelen van az egész arculatban. Mivel a cég alapítói fontosnak tartják, hogy az ügyfeleik a közös munka során a marketingcsapat tagjává váljanak, elkészítettük a Customer figurát, amelynek alkotóelemei az InsightLab által piackutatott területeket jelenítik meg, így például a kereskedelmi, a banki és pénzügyi, a telekommunikációs, az energia szektort és a gyógyszeripari ágazatot. Mindezt olyan képi elemekkel oldottuk meg, amelyek mindenki számára ismertek, egyetemesek és nem szorulnak külön magyarázatra. Így az ügyfél által megfogalmazott üzenetet a grafikai elemekkel is alátámasztjuk és erősítjük.
Végeredmény
Az InsightLab megbízása azért volt különösen izgalmas és nagy kihívást jelentő feladat kreatívjaink számára, mert egy teljesen új cégnek kellett olyan arculatot tervezni, amely egyszerre közvetíti a szolgáltatások komplexitását; a csapat specifikus szakértelmét, lendületét; és az ügyfelekkel való, minden korábbinál szorosabb együttdolgozást. Az új typó és a Customer figura az InsightLab brandjének alapköve lett. Megbízónk szereti ezt az arculatot, mind a mai napig ezt használja.